Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Don't panic! To tylko egzamin.

Don't panic! To tylko egzamin.

Co robić, gdy zbliża się ten zapowiadany od dawna... egzamin. Uczniowie klasy VIII będą w tymrokuprzystępować do sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej. Uczniowie gimnazjum przygotowują się do egzaminu gimnazjalnego. W tym momencie nie oceniamy, który jest trudniejszy. Co mamy robić by zapanować nad sytuacją i skutecznie wyjść z sytuacji niezbyt przyjemnej.

 

Okres przed egzaminami będzie najbardziej pracowitym i jednocześnie stresującym momentem w Waszym życiu. Zamiast powtórek, które i tak nie zmienią Waszej wiedzy, warto przeznaczyć ten czas na relaks. Starsi koledzy na pewno powiedzą Wam, że nie ma sensu marnować sił i zdrowia na ekspresowe nauczanie. Mają rację, stan psychiczny i fizyczny na egzaminie ma kolosalne znaczenie. Dlatego też zadbajcie o swoje samopoczucie już kilka dni przed tym ważnym wydarzeniem.

 

Jeśli Wasza nauka przez ostatni rok była solidna, nie musicie się obawiać. Ostatnie dni przed egzaminem wykorzystajcie w pełni dla siebie. 

 

Podobno adrenalina mobilizuje do działania, więc warto z niej skorzystać i odpowiednio przygotować ciało i umysł na ważne wydarzenie. Zamiast kolejny raz patrzeć na wzory i regułki, udajcie się na spacer bądź spędźcie wolny czas ze znajomymi.

 

Jeśli lubicie aktywną formę spędzania wolnego czasu, możecie udać się na jogging, spacer, basen lub inne sportowe zajęcie, które pozwoli Wam odreagować.

 

Jeśli wiecie, że są ludzie, którzy trzymają za Was kciuki i wierzą w Wasze umiejętności, to wszystko musi się udać. Nastawienie to podstawa. Optymizm, uśmiech na twarzy i wiara w zwycięstwo redukują stres, który dopadnie Was przed i w czasie egzaminów.

 

Ważne są  także - odpowiednia ilość snu, lekkie posiłki a potem zdrowe przekąski. Ważne też by nie zarywać ostatniej nocy przed egzaminem. Nasz mózg do sprawnego funkcjonowania potrzebuje odpoczynku. Dlatego ważne jest, by się wysypiać w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Dzięki temu nasz mózg będzie sprawniej funkcjonował.

 

Do wydajnej pracy mózg potrzebuje glukozy. Ważne, żeby dostarczać ją organizmowi w postaci węglowodanów, najlepiej złożonych, które znajdziemy w pieczywie z mąki z pełnego przemiału, kaszach, brązowym ryżu i warzywach. Na koncentrację i lepszą pamięć wpływają też witaminy z grupy B, przede wszystkim B3 i B8 oraz lecytyna. Dlatego warto jeść drób, tuńczyka, wątróbkę, fasolę, groch orzeszki ziemne czy soję. Z kolei w otrębach, pestkach dyni i słonecznika jest żelazo, które jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania czerwonych krwinek, które transportują krew w organizmie.



Przed wyjściem z domu trzeba też zjeść lekkie śniadanie, które dostarczy organizmowi energii.

 

Tekst powstał w Katolikim Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym w Pruszczu Gdańskim. www.katolicka.com.pl

 

Obraz może zawierać: tekst

Pomagamy rodzinom, dzieciom i młodzieży, osobom chorym i niepełnosprawnym, poprzez podejmowanie i wspieranie inicjatyw na rzecz godnego życia każdego człowieka.

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button